SÜSTAL versus HINGAMINE

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Avaldan loo, mis on inspireeritud viimase aja sündmustest, mis on globaalselt leidnud kõneainet tekitanud ning on mõjutamas meie kõigi tulevikku ja heaolu. Kätte on jõudnud aasta pimedaim aeg, mil on oluline olla valvas ja teha endale parimaid valikuid. Artikkel mida loed, on minu kui hingamistreeneri ja –terapeudi isiklik vaatekoht, mitte ühene tõde. Soovin selle artikliga, et sa teeksid enda tervise jaoks parimad valikud sellel pimedal ajal.

Artikkel räägib viirushaigustest ja nende seljatamisest teadliku hingamise praktiseerimisega. Ühiskond on segadusse aetud, mida selles olukorras peale hakata. Massimeedia, ravimitööstus, suurkorporatsioonid ja riiklikud struktuurid valmistavad meid ette „maskiballiks“. Kohe-kohe on välja tulemas „süstlamahlad“ vaksiiniusklikele. Kas sina lähed selle kampaaniaga kaasa?

Massimeedia avaldused tunduvad väliselt tõesed olema, mida rohkem neid loed ja vaatad, seda rohkem alateadus seda uskuma jääb. Rahvusvahelised autoriteedid ju kannavad maske, äkki peaks neid usaldama ja kandma ka? Meie alateadus vajab ju uskumustesüsteemi millel toetuda, eks? Mida ütleb sulle aga sinu enda keha? Ükski fakt pole tõestanud, et praegune gripiviirus oleks surmavam kui varasemad gripiviirused. Tõsi, praegune viirus levib kiiremini ja teatud saastatud ja ülerahvastatud piirkondades on nakkunute arv suurem, kuid tõestatud suremus suhtarvuna elanike kohta seda pole kinnitanud. Tänu eestlaste tarkusele ja hajasustusele on meil võimalus selg sirgu lüüa ja tõestada, et see globaalne muinasjutt ei vasta tõele.

Kaitsemaskide kandmine.

Kas tead, et läbi väljahingamise väljutab inimene oma organismist 70% toksiinidest? 

Need on jääkained, mürkained, mida keha ei taha, seda teavad kõik arstid. Mitte roojamise, urineerimise või higistamisega – välja hingamisega. Me väljutame tugevaid tundeid ja emotsioone läbi välja hingamise. Me ei ütle ju sissehingates „ ma armastan sind“ või „issand kui tubli inimene sa oled“ (võid ise praegu proovi teha)? Nii, et kui keegi, kes sa kannad maski, siis sa hingad oma keha heitgaasisid sisse tagasi. Sõltumatud arstid on ka seda kinnitanud, et inimese keha stressi- tase tõuseb drastiliselt maski kandes ja väsib kiiremini.

Ma ei kanna maski põhimõtteliselt ja ei soovita seda ka sinul teha (v.a riskigrupi inimestel). Miks – sest ma hoolin oma tervisest ja teistest inimestest. Kriitikud ütlevad, et kui sa ei kanna maski, siis sa oled vastutustundetu teiste inimeste suhtes. Massimeedia, ravimitööstus ja grupp inimesi, kellele see on kasulik, soovivad, et sa näitaksid oma vastutustunnet sellega ülesse, et paned maski pähe. Veel öeldakse, et sa oled ilma maskita teistele ohtlik. Jälle üks tõestamata uskumus. Kuidas ma saan teistele inimestele ohtlik olla? Tõestage mulle ära. Ma olen terve inimene. Jga päev teen füüsilisi ja vaimseid praktikaid oma keha-meelesüsteemi tugevdamiseks. Kuidas ma saan teistele inimestele ohtlik olla? Ma oleks siis ju ka enne gripihooaega teistele ohtlik. Osad ütlevad: „Oled ohtlik teistele inimestele, kellel on võib-olla nõrgem tervis“. Need kellel on nõrgem tervis – nendel inimestel on vaja ennast kaitsta.“ Aga mitte minu eest, ma ju ei kätle ja kallista inimest, kui ta ei soovi seda, eks? Ma hoolin teistest, ma küsin selleks eelnevalt luba. Ma ei käi ja ei hõõru ennast vastu teisi inimesi. Ma ei aevasta teistele näkku. Näed sa kedagi iga päev teistele näkku aevastamas? Mina igatahes pole näinud ja ma usun, et enamus inimesi seda ei tee, ega kavatse seda ka teha.

Kuhu ma tahan oma jutuga jõuda? Palun ära lase ennast mõjutada massiarvamusest, et sa oled vastutustundetu või hoolimatu või ohtlik teistele. Palun lase hinnanguandjal faktidega väiteid tõestada. See on ainult selle inimese arvamus. Kui ta tõestab sulle faktidega, et sa oled maskita ohtlik, siis kingi talle 10 € ja ütle, et ta ostaks teise maski veel ja kannaks topelt nende inimeste eest, kes ei usu seda globaalset muinasjuttu. Donalt Trump nakatus ka viirussesse, kuigi teda valvab turvameeskond, kes varustab teda maskidega, kontrollib tema toitu ja vastutab tema füüsilise julgeoleku eest. Ta puhkas paar päeva ja juhtib riiki edasi.

Mul on veel üks trump – loodusseadused. Aastatuhanedeid on kehtinud seadus, et surm saabub ALATI valikuliselt. Seega täiesti mõttetu on karta mingit lugu. Väikese huvigrupi inimeste lugu, kes on suurte, väga suurte rahade eest nõus seda lugu teid uskuma panema, et te ise nende süstla otsa tuleksite. Lugu tugineb hirmul, mida võimendatakse osavalt massimeedias võigaste kaadritega, et alateadvuses tekiks surmahirm. Kes kuuleb, see kuuleb

Mõtle enne, kui sa kaitsemaski pähe paned!
Mõtle ennem, kui sa süstla otsa lähed!

Mis oleks, kui sa ütleksid endale iga päev „Minu elutung on tugevam, kui surmatung“? Teeksid iga päev 10 kätekõverdust või kükki ja lisaksid iga päev või iga nädal ühe korduse? Ütle kätekõveruse ajal endale: „Minu elutung on tugevam, kui surmatung“. Võitle oma elu eest. Võitle oma uskumuste eest, päriselt ka. Kas sa arvad, et poliitikud võitlevad sinu õiguste eest? Või et arstid peavad su terveks ravima? Ei pea – sa ise oled oma elu peremees ja selle looja. Nii, et kui sa praegu veel ei tugevda teadlikult oma tervist, siis on viimane aeg hakata seda tegema

Tänapäeval pole immuunsüsteemi tugevdamine  jõuga pingutamine, vaid oskus ennast psühhiliselt kaitsta, võime hoida fookust ja lõdvestuda ning reguleerida meeleseisundeid.Teadlik hingamine on võti sellise eneseregulatsiooni saavutamiseks.

Kiirtee immuunsuse tugevdamiseks ja stressi vabastamiseks on teadlik hingamine. Selle meetodi praktiseerimine levib üle maailma kõikjal nende seas, kes on valmis muutuma ja usuvad, et nende tegudest ja valikutest sõltub nende elu ja heaolu.

Kas tead seda, et kui sa teed näiteks 10 minutit täiskeha hingamist, siis su kehas rikastatakse ca 150 liitrit verd 2-3 korda suurema koguse hapnikuga? Tulles hingamisteraapiasse, siis tunni jooksul rikastatakse kehas umbes 900 liitrit verd mitmekordselt hapnikuga? See puhastab su rakke toksiinidest ja parandab ainevahetust. See pole veel kõik, teadlik hingamine tasakaalustab ka vasaku ja parema ajupoolkera koostööd ning kõrvaldab ärevuse ja mõtete vada peas. Kuna ajus blokeeritakse samaaegselt stressihormoonide tootmine ja algab rõõmu hormoonide (serotoniin, endorfiin jt) tootmine, siis kaob ka väsimus ja pinged kehast. Seda kasu on teadlikult kasutanud aastasadu Idamaade meditsiin, mis on kõrgelt hinnatud ka tänapäeval.

Kui sa ei usu, siis võta mu väljakutse vastu ja tee prooviks 10 täiskeha hingamist. Seda harjutust saavad teha kõik inimesed, kellel on nabanupp. 10 korda on vaja vaid sisse ja välja hingata ja see võtab aega umbes 5 minutit.

HARJUTUS: Täiskeha hingamine

  • Leia endale sobiv selg sirgu istumisasend, luba oma kehal lõdvestuda

  • Luba kõik mõtted peast vabaks ja keskendu oma hinggamisele

  • Sulge oma silmad ja hakka nina kaudu aeglaselt, sügavalt ja pehmelt hingama

  • Sisse ja välja hingamine venita 8-9 sekundi peale. Kui füüsiline hingamine peatub, siis jätka energeerilise hingamisega seni, kui oled mõttes loendanud 9-ni

  • Hingamise ajal hoia pehmelt tähelepanu selles kohas oma kehas, kus asub hetkel hingamine

  • Sisse hingamist alusta lahkliha piirkonnast, liikudes ülespoole täites hingamisega alakõhu, diafragma ja lõpetades kopsutippudes ja välja hingates luba tühjendeda kõigepealt kopsutipud, diafragma ning seejärel alakõht ning too välja hingamise lõpus naba nii palju kui saad pehmelt selgroo poole.

  • Väldi sisse ja välja hingamise vahel pause

  • Tee harjutus lõpuni – 10 sisse välja hingamist

Kuidas sa ennast tunned peale harjutust? Kas pea on selgem? Kas jutuvada peas on vähenenud? Tunned sa ennast kergemana, rõõmsamana? Kui soovid tugevdada oma tervist, siis tee seda harjutust iga päev 3 korda päevas 5 minutit korraga. Veel parem, kui sa teed seda 10 minutit järjest. Hoia lihtsalt fookust ja hingad – on ju lihtne?

Kui see harjutus meeldis sulle, siis jaga seda infot ka oma sõpradega. Iga kord, kui sa seda harjutust teed, kujuta ette, et sa täidad iga oma keharaku puhta eluenergiaga sisse hingates ja ütle endale: „Minu elutung on tugevam, kui surmatung“. Seda, et teadlik hingamine kiirteena tervist ja immuunsussüsteemi tugevdab on meditsiiniliselt tõestatud fakt.

Ühekordse ega kahekordse maski kandmine seda kindlasti ei tee.